Ik huur

Wij hopen dat u zich thuis voelt in uw woning. Maar wat moet u doen als er plotseling iets kapot gaat? Of als u iets aan uw woning wilt veranderen? Of als u iemand bij u wilt laten inwonen? Hieronder treft u alle informatie aan over zaken waarmee u als huurder te maken kunt krijgen.

Eenvoudig online uw zaken regelen

  • Reparatie melden

    Iets stuk in uw woning? Geef uw melding online door.

  • Aanvraag zelf klussen

    U mag veel aanpassen, maar bouwkundige klussen doen we in overleg. Geef uw plannen online door.

  • Automatische incasso

    Regel een automatische incasso voor uw huurbetaling.

  • Overlast melden

    Lukt het niet om samen tot een oplossing te komen? Vertel ons wanneer u overlast ervaart en we bespreken de mogelijkheden.

  • Opzeggen huur

    De opzegtermijn is dertig dagen. Geef uw huuropzegging online door.

  • Lid worden Laurentius

    Word gratis lid om de inbreng van onze huurders te vergroten.

  • Compliment doorgeven

    Het is fijn te horen als u onze dienstverlening positief ervaart.

  • Klacht doorgeven

    Niet tevreden? Vertel ons hoe we onze dienstverlening verbeteren.

Meer informatie over

  • Reparatie en onderhoud

    Groot onderhoud is voor ons; reparaties meldt u eenvoudig online. Het klein onderhoud hoort bij u. Kunt of wilt u dit niet? Maak dan gebruik van het serviceabonnement. Zin om te klussen? Veel is mogelijk.

    Lees alles over het onderhoudsbeleid, het serviceabonnement en ons klusbeleid.

  • Uw huur betalen

    Voor het gebruik van uw woning betaalt u elke maand huur. U kiest zelf hoe u de huur betaalt, bijvoorbeeld via automatische incasso. Lukt het niet om op tijd te betalen? Neem contact op voor een oplossing.

    Lees meer over huur betalen, huurachterstand en de bestemming van uw huur.

  • Uw woonsituatie verandert

    Wijzigt uw woonsituatie? Geef dit altijd aan ons door. Uw rechten en plichten kunnen veranderen.

    Lees meer over de mogelijkheden of maak gebruik van handige checklists.

  • Leefbaarheid

    Wonen is meer dan alleen de woning. Een nette, veilige omgeving hoort hier ook bij. Hierdoor ervaren alle bewoners dat het ‘hun’ huis en ‘hun’ buurt is.

    Onder de noemer ‘leefbaarheid’ maken wij ons hier hard voor.

  • Overlast

    Veilig en prettig wonen is belangrijk. Het voorkomen van conflicten helpt daarbij. Zoek samen naar een oplossing. Lukt dat niet? Meld overlast en onveilige situaties.

    Lees meer over hulp bij overlast of onze harde aanpak tegen hennep.

  • Inspraak

    Onze huurders zijn de oren en ogen in de wijk. Daarom hechten we veel waarde aan diverse vormen van inspraak.

    Lees meer over lid zijn van Laurentius, bewonerscommissie en de Huurderkoepel.

  • Compliment of klacht

    We doen onze uiterste best om onze maatschappelijke taak zo goed mogelijk uit te voeren. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent.

    We horen graag hoe het beter kan. Of waar u wel tevreden mee bent.

  • Mijn Laurentius

    Uw eigen persoonlijke online pagina komt eraan. Vanaf februari/maart regelt u al uw woonzaken eenvoudig online op het moment dat het u uitkomt.

    Lees meer over Mijn Laurentius.

Vertalen / Translate