Reparatie en onderhoud

Wij onderhouden uw woning zo goed mogelijk. Maar door dagelijkse slijtage zijn reparaties soms noodzakelijk. Als het onderhoud voor onze rekening is, laten we reparaties zo snel mogelijk uitvoeren. Volgens de wet bent u als huurder zelf verantwoordelijk voor kleine woningreparaties. Denk hierbij aan een lekkende kraan, ontstoppen van de afvoer en het ontluchten en bijvullen van de cv-ketel.

Serviceabonnement en ontstoppingsfonds

Kunt of wilt u het klein onderhoud niet zelf uitvoeren? Geen probleem, er staan twee services voor u klaar:

  1. Serviceabonnement: Wij nemen de meeste kleine reparaties van u over.
  2. Ontstoppingsfonds: Wij lossen verstoppingen op van bijvoorbeeld uw toilet of gootsteen.

Voor meer informatie, ga naar Serviceabonnement.

Reparatie melden?

Via uw klantportaal geeft u eenvoudig een reparatieverzoek door. Nadat u bent ingelogd, gaat u naar "mijn reparaties" in het klantportaal en doorloopt met een aantal stappen een vraagboom. Heeft u nog aanvullende vragen of opmerkingen, neem dan contact op met onze klantenservice via ons telefoonnummer: 076-5 644 644.

Sprake van spoed?

Bel dan altijd direct met ons klantenservice, telefoonnummer 076-5 644 644. Ook na kantoortijden krijgt u een medewerker aan de lijn om u verder te helpen. Bij gas of stroomstoringen, belt u het nationale storingsnummer 0800-9009.

Uw reparatie betrekking op meerdere woningen?

Meldt u bijvoorbeeld een liftstoring of een algemene verwarmingsstoring? Dan pakken wij uw melding automatisch op voor alle woningen. Wij informeren de eerste persoon die contact met ons opneemt over de verdere afhandeling.

Planmatig onderhoud

Iedere woning heeft onderhoud nodig zodat u prettig kunt blijven wonen. Niet alleen u als huurder kunt hier een steentje aan bijdragen. Ook zorgen wij ervoor dat uw woning goed wordt onderhouden. Meer informatie over ons planmatig onderhoud vindt u hier.

Veel gevraagd over Reparatie en onderhoud

  • ​Als de lift een storing heeft, belt u het telefoonnummer dat in de lift staat of geef de storing door aan onze klantenservice via 076 5644 644. De meeste liften hebben een spreek- en luisterverbinding. Als u vastzit in de lift, druk dan op deze knop. U krijgt rechtstreeks contact met het bedrijf dat de lift onderhoudt. Dit bedrijf onderneemt vervolgens meteen actie; ook in het weekend en 's-nachts.
  • U kunt een reparatieverzoek op verschillende manieren doorgeven.
    -Via uw klantportaal kunt u eenvoudig een reparatieverzoek doorgeven. U gaat naar 'mijn reparaties' en u doorloopt een aantal stappen. Aan het einde van de stappen kunt u het verzoek versturen.
    -U kunt een reparatieverzoek ook telefonisch melden aan onze klantenservice via telefoonnummer 076 5644 644 -Een reparatieverzoek kunt u ook via e-mail melden: klantenservice@laurentiuswonen.nl

  • Nadat u de sleutels van uw nieuwe woning heeft ontvangen, heeft u één week de tijd om mankementen door te geven. Neem contact met ons op onze klantenservice via tel. nr. 076 5644 644. De medewerker van onze klantenservice zorgt voor een correcte afhandeling. Uiteraard kunt u na deze week ook uw reparatieverzoeken indienen.

    Voor een aantal herstelwerkzaamheden heeft u ons serviceabonnement nodig. Meer informatie over het serviceabonnement vindt u op onze website.

  • Het is altijd vervelend als u schade heeft waar u niets aan kan doen. Dit soort schades zijn gedekt door uw inboedelverzekring. Afhankelijk van uw polisvoorwaarden wordt deze schade door uw inboedelverzekering hersteld.
  • Laurentius neemt dan contact op met de uitvoerende partij om te kijken hoe de overlast weggenomen of verminderd kan worden. Wanneer er aan onze woningen werkzaamheden uitgevoerd moeten worden, kan dit nu eenmaal wat overlast met zich meebrengen. We proberen dit tot een minimum te beperken.
  • Laurentius heeft geen reservesleutels van de huurwoningen.
    De kosten voor het openmaken van de deur zijn voor uw eigen rekening. Hiervoor kunt u contact opnemen met de firma van den Acker via telefoonnummer 076 - 5147273
    Prijsindicatie: De aanschaf van een nieuwe cilinder voor de voordeur bedraagt ongeveer 40 euro. Het uurtarief bedraagt ongeveer 60 euro.

  • Ja dit is toegestaan, hierbij de voorwaarden:
    - Het leveren en monteren sleutelkastjes gaat via de betreffende thuiszorg organisatie
    - Indien appartementsgebouw, kastje monteren in/bij algemene entree. Kastje clusteren bij de eventuele andere kastjes die er al hangen.
    - Indien eigen voordeur (bv. Begane grondwoning): kastje laten monteren op gevel bij voordeur. Niet in kozijn boren maar in gevel.

Reageer op deze pagina



In ons privacybeleid vindt u meer informatie over hoe we met uw persoonlijke gegevens omgaan. Indien u niet akkoord gaat, kunnen wij uw verzoek helaas niet in behandeling nemen.