Planmatig onderhoud

Iedere woning heeft onderhoud nodig zodat u prettig kunt blijven wonen. Niet alleen u als huurder kunt hier een steentje aan bijdragen. Ook zorgen wij ervoor dat uw woning goed wordt onderhouden.

Als we in een complex of een groep woningen aan de slag gaan, noemen we dat planmatig onderhoud. Bijvoorbeeld schilderwerk, vervangen van dakbedekking, sanitair en keukens.

Voor de planning van de onderhoudswerkzaamheden kijken we naar het bouwjaar van uw woning en voeren we inspecties uit om te bepalen welke groep woningen aan de beurt is. Voor het planmatig onderhoud maakt Laurentius een jaarplanning. U kunt de planning 2017 hier downloaden. We voegen regelmatig werkzaamheden toe dus houd onze website in de gaten voor een actueel overzicht. Uiteraard informeren wij u van tevoren wat het onderhoud betreft, wanneer het onderhoud start en wie uw contactpersoon is als u vragen heeft. In de planning voor 2017 vindt u ook het aanbrengen van Led verlichting algemene ruimtes en het vervangen van rookmelders. Hiervoor zijn aparte planningen gemaakt.*

Veilige warmte-installaties
Laurentius vindt het belangrijk om kwalitatief goede woningen aan te bieden die technisch in orde zijn. Een open verbrandingstoestel is een ketel, geiser of gaskachel die de lucht voor het verbranden van het gas uit de woning haalt. Meer informatie over open verbrandingstoestellen vindt u hier.

*Laurentius is zorgvuldig als het gaat om het geven van betrouwbare en actuele informatie aan de bezoekers van deze website. Aan de inhoud gepubliceerd op deze website kunnen echter geen rechten worden ontleend.

Veel gevraagd over Planmatig onderhoud

Wat is planmatig onderhoud?

Bij planmatig onderhoud knappen we meerdere woningen in één buurt tegelijk op. Wat we aan planmatig onderhoud doen is heel verschillend. Bijvoorbeeld het buitenschilderwerk, het vervangen van kozijnen of het vernieuwen van de badkamer of keuken. Als wij in uw woning aan de slag gaan vertellen wij u op tijd wat we gaan doen en wanneer. Aan het planmatig onderhoud van uw woning zijn geen kosten verbonden.

 

 

Wanneer krijg ik een nieuwe keuken, badkamer of CV-installatie?

De vervanging van een keuken, badkamer of CV-installatie hangt af van diverse factoren. 

Als u van mening bent dat uw badkamer, keuken of CV-installatie vervangen moet worden, neemt u dan contact met ons op telefoonnummer 076 - 5 644 644 of via info@laurentiuswonen.nl.

Onze medewerker van het klantcontactcentrum maakt voor u een afspraak met de opzichter.

De opzichter bepaalt of uw badkamer, keuken of CV-installatie aan vervanging toe is.

Mijn woning wordt gerenoveerd. Hoe gaat dat in zijn werk?

Afhankelijk van de werkzaamheden die in uw woning worden gedaan, kunt u wel of niet in uw woning blijven wonen. Wij informeren u hierover ruim van tevoren.

  • Kunt u in uw woning blijven wonen?
    Dan houden wij zoveel mogelijk rekening met uw situatie en proberen wij overlast zoveel mogelijk te beperken.
  • Kunt u niet in uw woning blijven?
    Dan regelen wij indien nodig tijdelijk een woning voor u. Wij noemen dat een wisselwoning. Wij zorgen ervoor dat de woning is voorzien van vloerbedekking en raambekleding. U hoeft dus deze woning niet meer volledig in te richten.
  • Afhankelijk van de werkzaamheden ontvangt u een vergoeding.

Ik heb een klacht na planmatig onderhoud. Wat kan ik doen?

Als er iets niet in orde is na de uitvoering van het planmatig onderhoud, dan horen wij dat graag zo snel mogelijk van u. Er is immers nog garantie op de werkzaamheden. Wij zorgen er voor dat de aannemer contact met u opneemt.

Wat doet Laurentius als ik hinder ervaar van de onderhoudswerkzaamheden?

We proberen de overlast zoveel mogelijk te beperken maar dit lukt niet altijd. Dan bespreken we dit ruim van te voren met u. Zo zorgen wij bijvoorbeeld voor een mobiele badkamer of toilet bij een badkamerrenovatie. 

 

Meer vragen over dit onderwerp (2)

Vertalen / Translate