Uw huur betalen

Uw huur betaalt u vóór of op de eerste dag van de maand via één van de volgende betalingsmethoden:

Automatische incasso

Regel via machtigingsformulier automatisch incasso om uw huur automatisch te betalen. U kiest zelf uw betaalmoment!

  • Wanneer komt het u uit? Kies tussen de 20ste, 25ste, 28ste of de 1e van de maand. 
  • Wijzigt de huur? Wij passen het bedrag voor u aan. U hoeft zelf niets te doen. 
  • Niet eens met de afschrijving? U heeft altijd 56 dagen om het bedrag terug te laten boeken.
  • Wilt u de automatische incasso stopzetten? Dit regelt u eenvoudig via het intrekken automatische machtigingformulier

AcceptEmail

Een AcceptEmail is een digitale acceptgiro. Deze ontvang u  van Laurentius in uw mailbox en is een link naar de internetbankieromgeving van uw eigen bank (bijvoorbeeld IDEAL) om de huur te betalen. De mail is te herkennen aan de standaard banner met het logo van Laurentius én van AcceptEmail. Daardoor is het duidelijk dat u aan Laurentius betaalt én hoeveel u  betaalt. Na betaling kleurt de betaalstatus van de AcceptEmail direct van blauw naar groen. Zo weet u dat u heeft betaald en kunnen wij het ook zien.  Klik hier voor het bekijken van onze introductiefilm over AcceptEmail.

Onderaan deze pagina vindt u antwoorden op veelgestelde vragen over AcceptEmail.

Elektronische afschrijving 

U regelt zelf via interbankieren de betaling van uw huur. Geef in de omschrijving aan voor welke maand en voor welk adres u de huur betaalt. 

Pinbetaling 

Op ons kantoor betaalt u de huur via uw pinpas. Wij accepteren uit veiligheidsoverwegingen geen contante betalingen.

Voorkom huurachterstand

Het kan iedereen overkomen dat u (tijdelijk) in financiële problemen raakt. Maar een huurachterstand kan snel te groot worden. Mocht het u een keer overkomen, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op via telefoonnummer 076-5 644 644 of via incasso@laurentiuswonen.nl. In een vroeg stadium vinden we vaak snel een oplossing door bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen. Ga naar 'betalingsregeling' voor meer informatie.

Waar gaat uw huur naartoe?

Graag laten wij u zien waar uw huur iedere maand naartoe gaat. Ook ziet u welk deel wij moeten afdragen aan andere partijen.

Veel gevraagd over Uw huur betalen

Wat is het bankrekeningnummer voor het betalen van de huur?

Ons bankrekeningnummer is NL68 RABO 0116 7458 00. Graag het adres vermelden in de omschrijving waarvoor u de huur betaalt. Op deze manier kunnen wij uw betaling snel verwerken.

Wat is AcceptEmail en hoe werkt het?

Een AcceptEmail is een digitale acceptgiro. Deze ontvang u  van Laurentius in uw mailbox en is een link naar de internetbankieromgeving van uw eigen bank (bijvoorbeeld IDEAL) om de huur te betalen. De mail is te herkennen aan de standaard banner met het logo van Laurentius én van AcceptEmail. Daardoor is het duidelijk dat u  aan Laurentius betaalt én hoeveel u  betaalt. Na betaling kleurt de betaalstatus van de AcceptEmail direct van blauw naar groen. Zo weet u dat u heeft betaald en kunnen wij het ook zien.

Is AcceptEmail veilig?

Ja, AcceptEmail is veilig.  Wij sturen geen betaalgegevens mee met de email en tijdens het betaalproces is alle data versleuteld. U  ziet altijd precies hoeveel u  aan wie betaalt. Precies zoals u  dat gewend bent met een normale internetbetaling. We gebruiken uw gegevens strikt conform de regels van de privacywetgeving.

Kleuren betaalstatus AcceptEmail

Als u de AcceptEmail ontvangt is deze blauw. Na betaling kleurt de betaalstatus direct van blauw naar groen (hiervoor moet u de mail wel opnieuw openen of verversen). Een rood gekleurde betaalstrook betekent dat de betaaltermijn is verstreken; de AcceptEmail kan niet meer betaald worden.

Kan ik een AcceptEmail doorsturen?

Ja, u kunt een AcceptEmail net als een gewone email aan iemand doorsturen. Na de betaling geeft AcceptEmail direct de nieuwe status betaald aan. Deze status 'betaald' ziet zowel de eerste ontvanger als diegene aan wie de AcceptEmail doorgestuurd is. Daardoor kun u  nooit twee keer betalen.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Neemt u contact op met onze afdeling huurincasso via telefoon 076 - 5 644 644 of via incasso@laurentiuswonen.nl.. In een vroeg stadium kunnen we makkelijker een oplossing vinden door bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen.
Houdt u er wel rekening mee dat een betalingsregeling naast de lopende maandelijkse huurbetaling loopt.

De gemeente Breda en diverse maatschappelijke organisatie's bieden u ook ondersteuning via Zorg voor elkaar Breda. Op de website of via telefoonnummer 076-525 15 15 ontvangt u informatie over cursussen en/of contactgegevens van personen die graag met u meekijken naar mogelijke oplossingen.  

Voorwaarden voor een betalingsregeling

  • Het openstaande bedrag betaalt u in maximaal 6 termijnen terug.
  • Het minimale bedrag per termijn is 50 euro.
  • U kunt geen betalingsregeling aanvragen voor de komende maand.
  • U mag geen lopende betalingsregeling hebben, of een betalingsregeling die minder dan 1 jaar geleden in zijn geheel is afgelost
  • De openstaande post of andere openstaande facturen mogen niet in behandeling zijn bij een deurwaarder.
  • U veroorzaakt geen overlast voor uw woonomgeving. 

Wat is 'Zorg voor elkaar Breda'?

Zorg voor elkaar Breda is een netwerk van een aantal maatschappelijke Bredase organisaties en de Gemeente Breda. Samen hebben zij één doel: ervoor zorgen dat iedere inwoner van Breda de ondersteuning, hulp of zorg krijgt die nodig is.

In het netwerk werken vrijwilligers en professionals samen met de mensen die hulp vragen: zij nemen het heft in eigen hand om samen tot een oplossing te komen.

In Zorg voor elkaar Breda werken samen:

  • maatschappelijk werkers
  • huishoudelijke hulpen
  • wijkverzorgenden en -verpleegsters
  • Wmo-klantmanagers
  • consulenten die cliënten ondersteunen en begeleiden
  • mensen die mantelzorgers ondersteunen en
  • sociaal werkers in de wijken
  • vele vrijwilligers op allerlei gebied.

Samen vormen zij één groot netwerk, met één ingang: Zorg voor elkaar Breda

Ik wil mijn huur automatisch betalen. Hoe regel ik dat?

Het gemak van een automatische incasso
In de huurovereenkomst zijn we overeengekomen dat u de huur voor uw woning vooraf aan ons betaalt. Dat betekent dat het geld uiterlijk de eerste werkdag van de maand op onze rekening staat. De meest makkelijke manier van betalen is de automatische incasso.

Aanmelden
U regelt de automatische incasso via het huurdersportaal of online via het formulier automatische incasso huurbetaling. Standaard hanteren wij de 1e van de maand voor de afschrijving. U kunt ook uw eigen betaalmoment kiezen: de 20ste, 25st of de 28ste. 
Als wij het machtigingsformulier voor de 15e van de maand ontvangen, dan gaat de automatische incasso de eerstvolgende maand in.

Wijziging
Een wijziging in uw automatische incasso, bijvoorbeeld uw rekeningnummer, kunt u via het huurdersportaal zelf aanpassen. U kunt ook een mail sturen aan info@laurentiuswonen.nl

Stornering
Als u te weinig saldo op uw rekening heeft kunnen wij de huur niet automatisch afschrijven. U kunt dan via internetbankieren het bedrag alsnog aan ons overmaken. Pinnen op ons kantoor kan ook.

Niet eens met de afschrijving
Bent u het niet eens met de afschrijving? U heeft altijd 8 weken (56 dagen) om het bedrag te laten boeken. U kunt de machtiging altijd weer intrekken met het machtigingsformulier intrekken automatische incasso.

Waar kan ik hulp krijgen bij beginnende geldproblemen?

Komt u er zelf niet uit? Vraag dan hulp aan iemand in uw omgeving.

Lukt dat niet? Kijk dan op de website van Zorg voor elkaar Breda of bel met 076-525 15 15. Zorg voor elkaar Breda is een netwerk van vele maatschappelijke Bredase organisaties en de Gemeente Breda. Samen hebben zij één doel: ervoor zorgen dat iedere inwoner van Breda de ondersteuning, hulp of zorg krijgt die nodig is.

Kan ik de huur met acceptgiro betalen?

De acceptgiro is vervangen door AcceptEmail. Dit is een digitale acceptgiro. Deze ontvang u van Laurentius in uw mailbox en is een link naar de internetbankieromgeving van uw eigen bank (bijvoorbeeld IDEAL) om de huur te betalen. De mail is te herkennen aan de standaard banner met het logo van Laurentius én van AcceptEmail. Daardoor is het duidelijk dat u aan Laurentius betaalt én hoeveel u betaalt. Na betaling kleurt de betaalstatus van de AcceptEmail direct van blauw naar groen. Zo weet u dat u heeft betaald en kunnen wij het ook zien.

Kan ik de huur op het kantoor van Laurentius betalen?

Ja, u kunt op ons kantoor pinnen. Contante betalingen zijn niet mogelijk. Wij zijn geopend van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Hoe controleer ik of Laurentius de huur ontvangen heeft?

Neemt u contact op met onze afdeling huurincasso via telefoon 076 - 5 644 644 of via incasso@laurentiuswonen.nl.

Mijn rekeningnummer is gewijzigd, is dit wel doorgevoerd?

Neemt u contact met ons op via telefoon 076 - 5 644 644 of via info@laurentiuswonen.nl.

Wat betekent kale huur?

De kale huurprijs betreft enkel de huur zonder bijkomende kosten voor gas, water en licht. Bovendien zijn servicekosten niet meegerekend.

Mag ik een paar maanden huur vooruitbetalen?

Ja, u mag de huur vooruitbetalen. Als u zelf een overboeking doet, vermeld dan duidelijk uw adres en de maanden die u wilt betalen.

Wat is het rekeningnummer van Laurentius om mijn huur te betalen?

Ons rekeningnummer om uw huur te betalen is NL68 RABO 0116 7458 00. Geef altijd aan in uw omschrijving voor welke maand en voor welk adres u de huur betaalt.

Verandert uw huurbedrag? Dit zult u zelf moeten aanpassen op uw (elektronische) afschrijving.

Ik zou vanwege werkzaamheden huurkorting krijgen, hoeveel is dit?

Als wij planmatig grote onderhoudswerkzaamheden aan uw woning uitvoeren, kan het zijn dat u een vergoeding krijgt. Wij informeren u hierover voordat wij met de werkzaamheden starten.

Meer vragen over dit onderwerp (14)

Vertalen / Translate