Laurentius wonen logo

Laurentius is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken en u te informeren over het gebruik daarvan op de website.

Betalingsregeling

De meeste huurders betalen hun huur op tijd. Maar het kan iedereen overkomen dat men (tijdelijk) in financiële problemen raakt. Huurachterstand is niet alleen vervelend maar ook een probleem dat elke maand groter wordt.

Mocht het u overkomen, neem zo snel mogelijk contact op met onze incassoconsulenten via tel. 076- 5 644 644 of mail In een vroeg stadium kunnen we makkelijker een oplossing vinden door bijvoorbeeld een betalingsregeling te treffen.

In delen betalen

Lukt het niet de huur op tijd te betalen? Dan is er een mogelijkheid voor een betalingregeling. U betaalt het openstaande bedrag terug in termijnen. Of u in aanmerking komt voor een betalingregeling, is afhankelijk van verschillende factoren. Houdt u er wel rekening mee dat de betalingsregeling naast de lopende maandelijkse huurbetaling loopt.

Zorg voor elkaar

De gemeente Breda en diverse maatschappelijke organisatie's bieden u ook ondersteuning via Zorg voor elkaar Breda. Op de website of via telefoonnummer 076- 5 25 15 15 ontvangt u informatie over cursussen en/of contactgegevens van personen die graag met u meekijken naar mogelijke oplossingen.  

Woonkostentoeslag

Wordt uw inkomen plotseling lager en heeft u moeite om de huur te betalen? Dan kunt u misschien in aanmerking komen voor woonkostentoeslag. Dit is een tijdelijke gemeentelijke bijdrage in de huurkosten als uw maandelijkse lasten hoger zijn dan uw inkomen. Of u in aanmerking komt voor woonkostentoeslag, is afhankelijk van uw situatie. Meer informatie hierover vindt u op de website van de gemeenten Breda en Alphen-Chaam

Actieve rol Laurentius

Om te voorkomen dat u te veel huurachterstand oploopt, veel extra kosten krijgt of zelfs uw woning moet verlaten, doen wij het volgende:

  • Wij adviseren u de huur automatisch te laten incasseren.
  • Wij reageren snel op huurachterstand door u betalingsherinneringen te sturen.
  • Wanneer u geen contact opneemt bij huurachterstand, nemen wij contact op om samen naar een oplossing te zoeken.
  • Wanneer u structureel problemen heeft met het betalen van de maandelijkse rekeningen voor huur kunnen wij uw gegevens doorgeven aan de gemeente Breda. In het Kader van Vroeg Eropaf Breda kunt u actief benaderd worden door een schuldhulpverlener of maatschappelijk werker. Samen kijken we wat er nodig is om de betalingsproblemen zo snel mogelijk aan te pakken. Indien u niet akkoord gaat met het delen van uw gegevens, kunt u contact opnemen met onze incassoafdeling. Meer informatie over Vroeg Eropaf Breda vindt u hier.

Incassoprocedure

Om betalingsachterstanden in de hand te houden, hanteren wij de volgende procedure:

  1. Vóór of op de 1e van de maand dient u de huur te betalen.
  2. Hebben wij uw huur niet ontvangen? Dan ontvangt u rond de 12ste van de maand een betalingsherinnering.
  3. Als u na deze eerste aanmaning niet betaalt, volgt rond de 23ste van de maand een tweede aanmaning.
  4. Als u na de tweede aanmaning nog niet betaalt, volgt rond de 10de van de tweede maand de laatste aanmaning. Deze aanmaning heeft al betrekking op de huur van de voorgaande maand en de huur van de lopende maand; u moet dan 2 maanden huur betalen.
  5. Als u na alle afspraken alsnog uw betalingsverplichtingen niet nakomt, zijn wij genoodzaakt de vordering uit handen te geven aan een gerechtsdeurwaarder. Hier zijn hoge kosten aan verbonden die voor uw rekening komen.

 

Reageer op deze pagina



In ons privacybeleid vindt u meer informatie over hoe we met uw persoonlijke gegevens omgaan.