Direct naar inhoud
warning

Ons kantoor is open op werkdagen van 08.30 tot 17.00. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 15.00 op 076 5 644 644. Via WhatsApp, chat of mail kun je ons bereiken tussen 08.30 en 16.30 uur. Voor spoedreparaties kun je altijd ons algemene nummer bellen. Ook tijdens feestdagen en buiten openingstijden krijg je een medewerker aan de lijn.

“Even appen met de klantenservice? Dat kan gewoon!”

woensdag 25 juni 2025

Een gesprek over het gemak van WhatsApp en chat met onze klantenservice. Steeds meer bewoners kiezen ervoor om hun vragen of meldingen via WhatsApp of de chatfunctie te doen. Maar waarom eigenlijk? We spraken met Eva van de klantenservice over deze moderne manier van contact.

Waarom is WhatsApp of chat zo handig voor bewoners?
“Bijna iedereen heeft tegenwoordig WhatsApp op de telefoon. Dat maakt het voor bewoners heel laagdrempelig om contact met ons op te nemen. Ze kunnen snel een korte vraag stellen of iets doorgeven. En wij kunnen bijvoorbeeld ook makkelijk een foto opvragen van een situatie. Soms kunnen we dan direct beoordelen of we het zelf kunnen oplossen, zonder dat er iemand langs hoeft te komen.”

Bij wat voor soort vragen is de chatfunctie vooral handig?
“Vooral bij reparatieverzoeken, vragen over Klik voor Wonen of andere niet-privacygevoelige onderwerpen. Het gaat vaak om praktische dingen die we snel kunnen afhandelen via de chat.”

Hoe snel krijgen bewoners meestal een reactie via WhatsApp?
“We streven ernaar om zo snel mogelijk te reageren. Soms lukt dat binnen een paar minuten, maar we hanteren een maximale reactietijd van 30 minuten. Bewoners waarderen het enorm als ze snel geholpen worden.”

Hoe verschilt het contact via WhatsApp van telefonisch contact?
“Het is echt anders. Via de telefoon is het vaak wat formeler en directer. In de chat is er soms ruimte voor een grapje of een luchtige opmerking. Dat maakt het contact persoonlijk en leuk. We merken dat bewoners het fijn vinden om op deze manier geholpen te worden.”

Wat maakt het voor jullie leuk om via de chat contact te hebben met bewoners?
“Het is een andere manier van communiceren dan we gewend zijn, en dat maakt het afwisselend. We kunnen bewoners snel helpen, en dat geeft energie. Bovendien is het mooi om te zien dat mensen zich op hun gemak voelen in het gesprek.”

Proberen?
Stuur ons gerust een WhatsApp-bericht via 076 56 44 644. We helpen je graag!