Direct naar inhoud
warning

Ons kantoor is open op werkdagen van 8.30 tot 17.00. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 8.30 tot 15.00 op 076-5 644 644. Via WhatsApp, chat of mail kunt u ons bereiken tussen 8.30 en 16.30 uur. Voor spoedreparaties kunt u altijd ons algemene nummer bellen. Ook tijdens feestdagen en buiten openingstijden krijgt u een medewerker aan de lijn.

Peter en Wilma over de renovatie van hun woongebouw

woensdag 10 december 2025

Peter en Wilma wonen al vijftien jaar aan de Voorvang. Toen ze hoorden dat Laurentius ging renoveren, waren ze blij: het werd tijd voor vernieuwing. Vooral de keuken was een grote wens. Peter helpt actief mee in de klankbordgroep en houdt bewoners op de hoogte. Wilma kreeg extra steun van Laurentius vanwege haar gezondheid. Samen vertellen ze hoe de renovatie verloopt, hoe de communicatie is en waarom ze anderen aanraden om mee te doen.

Vragen vooraf

Wilma had door haar gezondheid zorgen over de werkzaamheden. “Mijn artsen adviseerden om tijdelijk ergens anders te verblijven.” De bewonersmap van Laurentius, met extra aandacht voor kwetsbare bewoners, stelde hen gerust.

Contact met Van Wijnen en Laurentius

De communicatie verliep volgens Peter soepel. “Je loopt makkelijk binnen of stuurt een berichtje. Dat geldt voor iedereen: voel je vrij om vragen te stellen.”

Planning en verloop van de renovatie

“De planning was in het begin wat onduidelijk,” vertelt Peter. “Maar dat snap ik wel, er komt veel bij kijken. Tijdens de warme opname werd het duidelijker. En bij het startgesprek werd alles nog eens goed uitgelegd.”

Wonen in de logeerwoning

“Goed!” zegt Wilma. “Ik ben een echte huismus, maar het is een fijn flatje met goede stoelen.”

Peter vult aan: “Het is functioneel ingericht, met wat je echt nodig hebt. We hebben zelf een klein tafeltje neergezet en wat persoonlijke spullen toegevoegd. Je wilt het toch een beetje eigen maken, het is toch drie weken lang ons thuis.”

Ook het praktische deel was goed geregeld. “Sandra van Laurentius heeft zelfs geholpen met een busje om onze spullen te verplaatsen. We zijn ook geen twintig meer, dus dat was heel fijn.”

Hoe verloopt de renovatie?

“Goed,” zegt Wilma. Peter ziet dat alles volgens planning gaat. “Het personeel is vriendelijk en netjes. Het voelt vertrouwd.” Hij loopt elke dag even binnen om de voortgang te volgen en maakt foto’s, zodat Wilma mee kan kijken.

Verbeteringen die opvallen

“Als je vragen hebt of je maakt je zorgen: bel Laurentius of Van Wijnen,” zegt Peter. “Of ga eens kijken op de Voorvang.

Advies aan andere bewoners

“Heb je vragen of zorgen? Bel Laurentius of Van Wijnen,” zegt Peter. “Of ga kijken op de Voorvang.”

Zouden jullie de renovatie aanraden?

“Zeker!” zegt Wilma. “Altijd doen. Je gaat er alleen maar op vooruit.”

Peter en Wilma vinden het ook prettig dat er extra opties mogelijk waren voor de keuken. “Je weet dat extra opties voor eigen rekening zijn,” zegt Wilma. Peter: “Maar het is mooi dat die mogelijkheid er is.”

Bijzondere momenten

Wilma lacht: “De rustunits worden hier tompoezen genoemd. Ze zijn zo feestelijk versierd!” Peter: “Ze zien er schitterend uit. Je wordt er vrolijk van.”

Deze video wordt getoond na het accepteren van cookies