Laurentius is wettelijk verplicht om u toestemming te vragen voor het gebruik van cookies en soortgelijke technieken en u te informeren over het gebruik daarvan op de website.
Ons kantoor is open op werkdagen van 08.30 tot 17.00. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 15.00 op 076-5 644 644. Via WhatsApp, chat of mail kun je ons bereiken tussen 08.30 en 16.30 uur. Voor spoedreparaties kun je altijd ons algemene nummer bellen. Ook tijdens feestdagen en buiten openingstijden krijg je een medewerker aan de lijn.
Spoordonkseweg / Joke Smitstraat in Breda (wijk Doornbos/Linie)
Projecttype
Nieuwbouw
Woningtype
Huurappartementen
Aantal
38
Projectstatus
Opgeleverd
Start bouw
2022
Verwachte oplevering
Begin december 2024
Aannemer
NBU
Werken aan voldoende woningen
Eureka! Breda is dé levendige, groene, duurzame en autoluwe nieuwbouwwijk met appartementen en woningen met tuin in Breda. Deze nieuwe bruisende wijk ligt aan het Liniepark, dichtbij het centrum en het populaire stationsgebied.
Waarom staat de parkeerpaal al enige tijd naar beneden?
We begrijpen dat dit ongemak veroorzaakt. De parkeerpaal werkt met een pomp, die helaas olie lekt. De pomp is naar de leverancier gestuurd voor garantieherstel. We hopen op een snelle oplossing. Onze excuses voor het ongemak.
Houd alsjeblieft rekening met elkaar en parkeer alleen op een parkeerplaats als je deze huurt. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat alles soepel verloopt.
Heb je problemen met de verwarming? En/of de eerste maanden hoge verwarmingskosten gehad?
Heel vervelend! Breman Installatiegroep onderzoekt momenteel de verwarmingsproblemen in alle woningen. Afgelopen maand heeft Breman de verwarmingsinstallatie bij je thuis gecontroleerd. Zij zijn druk bezig om de problemen te herstellen. Is dit nog niet gebeurd? Maak dan alsnog een afspraak met Breman via 0416-31 31 05.
Zodra het onderzoek klaar is, worden de resultaten met Alwel, Laurentius en de projectontwikkelaar NBU besproken. Zodra we meer weten, informeren we je daar graag over. We verwachten in maart of april je hierover meer te kunnen vertellen. Onze excuses voor het ongemak.
Wat is de huidige status van het onderzoek door Breman?
Het onderzoek door Breman Installatiegroep loopt nog. We verwachten je in maart of april hierover meer te vertellen.
Waar kan ik terecht met vragen over de betaling van Eteck?
Al je vragen over betalingen en/of facturen van Eteck, stel je direct aan de klantenservice van Eteck.
We hoorden dat Eteck achterstallige betalingen al heeft geïncasseerd, hiervan waren wij niet op de hoogte.
Wist je dat jezelf het afschrijvingsbedrag kunt aanpassen bij de bank? Op deze manier voorkom je dat er ineens een te hoog bedrag wordt afgeschreven.
Komt er nog een informatiebijeenkomst om ons de installatie uit te leggen?
Ja. Op verzoek van enkele bewoners hebben wij bij Eteck de vraag uitgezet voor het organiseren van een informatiebijeenkomst voor een uitleg over het gebruik van de installatie. Zodra we meer informatie hebben, ontvang je hierover een uitnodiging.
Waar kan ik mijn afval kwijt?
Op de begane grond is een gezamenlijke ruimte ingericht met containers voor PMD (plastic, metaal, drankkarton), papier én GFT-afval (groente-, fruit-, tuinafval).
Zorg ervoor dat je je afval altijd in de juiste container gooit en de ruimte netjes achterlaat. Maak dozen klein als dat kan. En breng grofvuil (denk aan bijvoorbeeld oude verf, elektrische apparaten en/of overig restafval) zelf naar het milieustation in Breda.
De afvalruimte staat vol met afval. Wat kan ik doen?
Is er één of zijn er meerdere containers vol? Meld dit dan aan onze Klantenservice via 076 -5 644 644. Of stuur een mail naar klantenservice@laurentiuswonen.nl. Zij spelen dit door aan de Vereniging van Eigenaren, zodat er snel actie kan worden ondernomen. Zo houden we samen de afvalruimte netjes en veilig.
Waar parkeer ik mijn auto?
Niet elk appartement heeft een eigen parkeerplaats. Laurentius verhuurt 19 parkeerplaatsen op het afgesloten binnenterrein. Dit doen we via loting. Je rijdt het afgesloten terrein op aan de Archimedesstraat.
Het aantal parkeerplaatsen is dus minder dan het aantal appartementen. Parkeren op straat in de omgeving van Eureka! is betaald. Gemeente Breda geeft geen parkeervergunningen voor parkeren op straat aan bewoners van Eureka!.
Is er een lift in het gebouw?
Ja. De appartementen op de 4e verdieping zijn bereikbaar via 1 lift. De appartementen op 1e, 2e en 3e verdieping hebben toegang tot 2 liften.
Hoe duurzaam zijn de appartementen?
De appartementen zijn gasloos en hebben een warmte-koude-opslag (WKO). De WKO zorgt voor comfortabele vloerverwarming en -koeling. Je kookt elektrisch. Je hebt geen zorgen over gastarieven en geniet van lage energielasten. Op het dak van het gebouw ligt mossedum.
Hoe werkt de verwarming via de WKO?
De WKO werkt op stroom en levert warm water voor de vloerverwarming. In elke ruimte kan je de temperatuur instellen. Je sluit een contract af met Eteck. Er is geen andere leverancier. Kijk op www.eteck.nl voor meer informatie.
Hoe ziet de openbare ruimte eruit in de nieuwe woonomgeving van Eureka?
Als alle woningen klaar zijn, komt er in de openbare ruimte volop beplanting, waterrijke zones en wandelpaden. Je ervaart een gevoel van vrijheid, ruimte en rust rond de woningen in Eureka!
Mag ik zelf klussen aan mijn woning?
In de woonwijzer komt precies te staan wat wel of niet mag. Wil je zelf iets aanpassen in de woning? Vraag deze dan altijd aan bij Laurentius. Je kunt hiervoor het aanvraagformulier op onze website downloaden op laurentiuswonen.nl/zelfklussen. Of stuur een e-mail naar info@laurentiuswonen.nl
Hoeveel servicekosten betaal ik en wat krijg ik hiervoor?
Dit verschilt per woning. Dit is afhankelijk of je gebruik kan maken van de lift of het trappenhuis om bij je appartement te komen. De kosten staan in de huurspecificatie van de advertentie van het project.
Bewoners betalen zelf nog de kosten voor het eigen waterverbruik, eigen elektraverbruik en verbruik via Eteck voor de WKO-installatie.
Heb ik een eigen berging?
Nee. Er is geen aparte berging op de begane grond. Alle appartementen hebben een bergruimte in het appartement. In de bergruimte zijn de aansluitingen voor je wasmachine en droger.
Waar kan ik mijn fiets, scooter of brommer zetten?
Je kunt je fiets in één van de drie ruimten op de begane grond zetten. Deze zijn afsluitbaar en goed verlicht. Elk appartement heeft twee genummerde plaatsen.
Een brommer of scooter mag hier niet staan.
Zijn er extra plekken beschikbaar als ik meer fietsen heb?
Ja, in de fietsenstalling zijn naast de vast genummerde plaatsen nog plaatsen over waar je ook fietsen kunt zetten.
Waar kan ik mijn speciale fiets zetten?
De fietsenberging naast de containerruimte is bedoeld voor speciale fietsen zoals bakfietsen en fietsen met brede manden.
Waar laad ik mijn e-bike op?
In de fietsenberging naast de containerruimte zijn stopcontacten. Hier kan je je fiets opladen. Veel fietsen hebben ook een accu die je er af kan halen. Deze kan je opladen in je eigen appartement.
Waar kan ik mijn scootmobiel neerzetten?
Op de begane grond is een apart af te sluiten scootmobielruimte. Bewoners die gebruik maken van deze ruimte krijgen een gebruikersovereenkomst. In de overeenkomst staat een vaste vergoeding van € 3,00 per maand voor het gebruik van de ruimte.
Hoe kan ik gebruik maken van de scootmobielruimte?
Neem contact met ons op om een gebruikersovereenkomst af te sluiten. Er zijn een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
Mag ik mijn scootmobiel in het trappenhuis of op de galerij zetten?
Nee, om brandgevaar te voorkomen en vluchtwegen vrij te houden, mag je een scootmobiel niet in het trappenhuis of op de galerij zetten. Je mag de scootmobiel wel in je eigen appartement zetten.
Een nieuw (t)huis voor onze huurders
Begin december 2024 ontvingen de nieuwe huurders hun sleutels van de appartementen, gelegen aan de Spoordonkseweg en Joke Smitstraat in Breda. De bouw van woongebouw Central startte in 2022. Dit gebouw heeft 76 huur- en 78 koopappartementen. Laurentius verhuurt 38 van deze appartementen en Alwel ook nog eens 38. In totaal komen er 307 woningen in deze nieuwe stadswijk.
Duurzaam en comfortabel wonen
In de omgeving wordt veel ruimte vrijgelaten voor groen en natuur, en worden daken voorzien van mos. De appartementen voldoen aan de laatste eisen op het gebied van energiezuinigheid. Hierdoor heb je geen zorgen over huidige gastarieven en geniet je bovenal van lage energielasten. De woningen in Eureka! Breda worden verwarmd en zijn voorzien van warm water door een collectieve Warmte-Koude-Opslag (WKO-installatie). Voor de verwarming van uw appartement sluit u een apart contract af met Eteck. Ga hiervoor naar eteck.nl/nl/een-warm-welkom.