Direct naar inhoud
warning

Ons kantoor is open op werkdagen van 08.30 tot 17.00. Telefonisch zijn wij bereikbaar van 08.30 tot 15.00 op 076 5 644 644. Via WhatsApp, chat of mail kun je ons bereiken tussen 08.30 en 16.30 uur. Voor spoedreparaties kun je altijd ons algemene nummer bellen. Ook tijdens feestdagen en buiten openingstijden krijg je een medewerker aan de lijn.

Servicekosten

Als u een woning huurt in een woongebouw heeft u meestal te maken met servicekosten. Dit zijn de kosten voor diensten die Laurentius levert in de algemene ruimtes van uw woongebouw, zodat u prettig kunt wonen. Dit kan bijvoorbeeld zijn voor schoonmaak, elektriciteit, waterverbruik, verwarming en tuinonderhoud. Soms zijn er ook kosten voor de centrale verwarming. In uw huurcontract staat voor welke diensten u servicekosten betaalt. 

De jaarrekening krijgt u voor 1 juli

De afrekenperiode loopt altijd van 1 januari t/m 31 december. Wij rekenen de servicekosten (en warmtekosten) één keer per jaar met u af en doen dit voor 1 juli.  Deze afrekening servicekosten laat precies zien hoeveel u heeft betaald en waarvoor. Onderaan staat of u te veel of u te weinig heeft betaald en hoe we dit verrekenenAls de kosten aanleiding geven tot het verhogen of verlagen van uw voorschot, dan doen we dat. U krijgt daarover een brief van ons. 

Uw huur betalen na aanpassing voorschot servicekosten

  • Heeft u Laurentius gemachtigd om uw huur en servicekosten automatisch af te schrijven? Dan passen wij het bedrag aan.

  • Maakt u uw huur via een periodieke overschrijving over bij uw eigen bank? U past dan zelf het huurbedrag aan of u geeft het door aan uw bank. 

  • Betaalt een andere instantie uw huur? Bijvoorbeeld de kredietbank, gemeente of een bewindvoerder? Geef het nieuwe huurbedrag dan aan hen door.

Servicekosten

Bij verhuizing

Bezwaar maken

Speciale situaties